معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبر داد: برگزاری دوره‎ آموزشی تخصصی مددکاری اجتماعی کاهش طلاق در کشور

1958318معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برگزاری دوره‎های آموزشی تخصصی مددکاری اجتماعی کاهش طلاق در کشور خبر داد و عنوان کرد: تاکنون ۱۴۰ نفر در این زمینه آموزش دیده‌اند

به گزارش مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران به نقل از مهر؛ حبیب‌الله مسعودی فرید ظهر پنج شنبه در آیین افتتاح و بازسازی مجتمع شهید رجایی و اورژانس اجتماعی همدان با بیان اینکه ۱۹۲ شهر دارای مراکز مداخله در بحران هستند، بر ورود نیروهای انتظامی و قضایی در مباحث پیشگیری و مسائل اجتماعی تاکید کرد و گفت:  در راستای پیشگیری از بحران‌ها، آموزش‌های مهارت زندگی و خانواده انجام شده و ادامه دارد.

مسعودی فرید با بیان اینکه در تمام جوامع آسیب‌های اجتماعی وجود دارد اما باید راه برخورد و مقابله با آسیب‌ها را پیدا کرد، گفت: بسته خدمات اورژانس اجتماعی که در سازمان بهزیستی کشور طراحی شده در منطقه بی نظیر است و مشابه ندارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اورژانس اجتماعی طی سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ اقدام به خودکشی در کشور را مدیریت کرده که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ نفر خانم و یک‌هزار و ۴۰۰ نفر آقا بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت توجه به آمایش سرزمین را در دستور کار قرار داده و باید به سمت آمایش سرزمین و توسعه و توازن پیش برویم تا نتیجه مطلوب‌تری حاصل شود، گفت: موتور محرکه توسعه دولت‌ها و کشورها در توجه به افراد در سنین پیش از دبستان است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کودکان باید در فرایند رشد همه‌جانبه قرار گیرند، عنوان کرد: اگر روی کودکان کشور سرمایه‌گذاری کنیم در سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۲۴ به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به سهم نیم درصدی آموزش عالی کشور از تولید ناخالصی داخلی، گفت: برخی کشورها درصدی از تولید ناخالص داخلی خود را به رشد و تکامل کودکان پیش دبستانی اختصاص می‌دهند.

مسعودی‌فرید اختصاص یک درصد از تولید ناخالص داخلی به رشد همه جانبه کودکان در برنامه ششم توسعه را خواستار شد و گفت: کارکرد آموزش و پرورش در دنیا تغییر یافته و تاکید بر پرورش کودکان است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی مددکاری اجتماعی کاهش طلاق خبر داد و عنوان کرد: تاکنون ۱۴۰ نفر در این زمینه آموزش دیده‌اند و تخصص یافته‌اند.

مسعودی فرید با بیان اینکه در حال حاضر نیروی متخصص در این زمینه وجود ندارد و باید از توان مدارس برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد، از همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در تربیت مددکار اجتماعی مدارس در استان‌ها خبر داد.

وی گفت: محوریت مداخلات اجتماعی و روانشناختی در مدارس به عهده افرادی است که با رویکرد مددکاری اجتماعی کار را جلو ببرند.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا